Monday 19 February 2018

“Ini ang Akon Anak, ang Hinigugma - Pamatii ninyo sia!”

Balasahon Subong nga Adlaw
(Domingo, February 25, 2018)
Nahauna nga Balasahon:
Genesis 22:1-2, 9, 10-13, 15-18
Sang ulihi ang Dios nagtilaw kay Abraham. Gintawag niya sia, “Abraham!” Si Abraham nagsabat, “Yari ako. Nagapamati ako sa imo.” Ang Dios nagsiling, “Dalha ang imo anak, ang imo bugtong nga anak nga si Isaac nga imo gid ginapalangga, kag magkadto ka sa duta sang Moria. Didto ihalad mo sia subong halad nga sinunog sa bukid nga akon itudlo sa imo.” Sang makaabot sila sa duog nga ginsiling sang Dios, si Abraham naghimo sing altar, kag ginbangdaybangday niya ang mga gatong sa ibabaw sini. Gingapos niya ang iya anak kag ginbutang sia sa altar sa ibabaw sang mga gatong. Dayon ginkuha niya ang sundang sa pagpatay sa iya. Pero ang anghel sang GINOO nagpanawag sa iya gikan sa langit, “Abraham, Abraham!” Nagsabat sia, “Yari ako.” Nagsiling sia, “Indi pagpatup-i ukon pag-anha ang bata. Karon nahibal-an ko na nga nagatuman ka sa Dios, kay wala mo pag-idumili sa akon ang imo bugtong nga anak.” Si Abraham nagpanghulonghulong kag nakita niya ang isa ka lalaki nga karnero nga ang iya mga sungay nagsangit sa mga kasiutan kag indi na makahalin. Ginkuha niya ini kag ginhalad subong halad nga sinunog sa baylo sang iya anak. Ang anghel sang GINOO nagtawag liwat kay Abraham gikan sa langit, “Amo ini ang ginasiling sang GINOO: Nagasumpa ako sa akon ngalan nga hatagan ko ikaw sing madamo nga mga kaayuhan, kay ginhimo mo ini kag wala mo gindumili ang imo anak sa akon. Nagasaad ako nga hatagan ko ikaw sing madamo nga mga kaliwat subong kadamo sang mga bituon sa langit kag mga balas sa baybay. Ang imo mga kaliwat magadaog sang ila mga kaaway. Kag ang tanan nga mga pungsod sa kalibutan magapangayo nga bendisyunan ko sila subong sang pagbendisyon ko sa imo mga kaliwat, tungod kay nagtuman ka sang akon sugo.”

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo  116:10, 15, 16-17, 18-19
Nagpadayon ako sa pagtuo, bisan nga nagsiling ako, “Daku gid ang pag-antos ko,” Daw ano kasakit para sa GINOO kon ang isa sang iya mga tawo mapatay! Alagad mo ako, O GINOO; ginaalagad ko ikaw, subong sang ginhimo sang akon iloy. Ginhilway mo ako. Magadulot ako sa imo sang halad sang pagpasalamat, kag magapangamuyo ako sa imo. Sa pagtilipon sang tanan mo nga mga tawo, sa sulod sang imo Templo sa Jerusalem, ihatag ko sa imo ang akon ginsaad. Dayawa ang GINOO!

Ebanghelyo Subong nga Adlaw:
Marcos 9:2-10
Sang makaligad ang anom ka adlaw, gindala ni Jesus si Pedro, si Santiago, kag si Juan upod sa iya sa isa ka mataas nga bukid nga silahanon lang. Samtang nagatan-aw sila, nagbalhin ang dagway ni Jesus, kag ang iya mga bayu nagmasilaw kag nagmaputi. Wala sing bisan sin-o sa kalibutan nga makapaputi sang bayu kaangay sini. Dayon nakita sang tatlo ka gintuton-an si Elias kag si Moises nga nagapakighambal sa kay Jesus. Si Pedro naghambal kag nagsiling kay Jesus, “Manunodlo, maayo gid nga yari kita diri. Mahimo kami sing tatlo ka tolda, isa para sa imo, isa para kay Moises, kag ang isa para kay Elias.” Si Pedro kag ang iya mga kaupdanan kinulbaan gid sa bagay nga wala na sia makahibalo kon ano ang iya isiling. Nagpakita ang isa ka panganod kag ginlandungan sila. Dayon may tingog nga nabatian gikan sa panganod, “Ini amo ang akon gid hinigugma nga Anak. Pamatii ninyo sia!” Sa gilayon nanghulonghulong sila, pero wala sila sing iban nga nakita luas lamang kay Jesus. Sang nagadulhog sila sa bukid si Jesus nagmando sa ila, “Indi kamo magpanugid bisan kay sin-o sang inyo nakit-an, tubtob nga mabanhaw ang Anak sang Tawo.” Gintuman nila ang ginsiling ni Jesus, pero sang silahanon lang nagpinamangkutanay sila, “Ano ang kahulogan sining ‘mabanhaw sia’?” 

Ikaduwa nga Balasahon:
Roma 8:31-34
Ano karon ang aton masiling nahanungod sini nga mga butang? Kon ang Dios nagaapin sa aton, sin-o bala ang makapamatok sa aton? Wala niya gani ginpaiway ang iya Anak, kundi nga iya ginhalad para sa aton tanan! Kon ginhatag niya sa aton ang iya Anak, indi bala nga ihatag man niya sa aton sing maalwan ang tanan nga mga butang? Sin-o bala ang magasumbong sang pinili sang Dios? Ang Dios gid nagapahayag nga wala sila sing sala! May makakondenar bala sa ila? Si Cristo Jesus amo ang nagpakamatay, huo, sia amo ang ginbanhaw kag karon yara sa tuo sang Dios. Sia amo ang nagapakiluoy sa Dios para sa aton!

No comments:

Post a Comment

"Pamatii ang Pulong sang Dios kag Tumana ini"

Liturhiya sang Pulong (Sabado, Oktubre 13, 2018) Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga: Taga-Galacia 3:22-29 ...