Tuesday 20 March 2018

Ang Trahedya sang Pagluib

Balasahon Subong nga Adlaw
(Miyerkules, March 28, 2018)

Nahauna nga Balasahon:
Isaias 50:4-9
Ang Ginoo nagtudlo sa akon kon ano ang akon ihambal, agod mapabakod ko ang ginakapoy. Sa tagsa ka aga ginahatagan niya ako sing handom sa pagpamati sang iya igatudlo sa akon. Ang Ginoo naghatag sa akon sing paghangop, kag wala magsupak ukon magpalayo sa iya. Ginataya ko ang akon likod sa ila nga nagahanot sa akon. Ginpabay-an ko lang sila sang pagpakahuya nila sa akon, sang pagbutong  nila sang akon bungot kag pagdupla sang akon guya. Pero ang ila mga pagpakahuya indi makahalit sa akon, kay ang Ginoo nga Dios nagabulig sa akon. Ginpalig-on ko ang akon kaugalingon agod mabatas ko sila, nahibaluan ko nga indi ako mahuy-an, kay ang Dios malapit sa akon, kag pamatud-an niya nga wala ako sing sala. May yara bala nga mangahas sa pagpasaka sang mga panumbongon batok sa akon? Kitaon ta ini sa hukmanan! Ipasaka sa korte ang iya panumbongon! Ang Ginoo gid amo ang nagaapin sa akon--sin-o bala ang makapamatuod nga nakasala ako? Ang tanan nga nagasumbong sa akon madula; mawala sila kaangay sang panapton nga ginkaon sang anay!

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 69:8-10, 21-22, 31, 33-34
Kaangay ako sang dumoluong sa akon mga utod, daw sumalayo ako sa akon panimalay. Ang akon katutom sa imo Templo daw kalayo nga nagadabadaba sa sulod nakon, ang mga pagpasipala nga ginpatuhoy sa imo nagtupa sa akon. Paagi sa pagpuasa ginapaubos ko ang akon kaugalingon, kag ginapasipalahan ako sany mga tawo; sang gingutom ako, ginhatagan nila ako sang hilo; sang gin-uhaw ako, ginhatagan nila ako sang langgaw. Kabay nga ang ila mga piesta manginkabangdanan sang ila kalaglagan; kabay nga ang ila mga pagsaulog, manginkabangdanan sang ila pagkapukan! Ini magalipay sa GINOO labaw pa sang sa paghalad sa iya sang baka, labaw pa sang sa pagdulot sa iya sang toro nga baka. Ang GINOO nagapamati sa mga imol, kag wala niya ginakalimti ang iya mga tawo nga nabilanggo. Dayawa ang Dios, O langit kag duta, O mga dagat kag ang tanan nga mga nagapuyo sa inyo!

Ebanghelyo Subong nga Adlaw:
Mateo 26:14-25
Karon ang isa sang dose ka mga gintuton-an nga ginahingalanan kay Judas Iscariote nagkadto sa pangulo nga mga pari kag nagsiling, “Ano bala ang ihatag ninyo sa akon kon itugyan ko si Jesus sa inyo?” Gani ginhatagan nila sia sing 30 ka bilog nga pilak.
Ginhatagan nila sia sing 30 ka bilog nga pilak. (26:15)
Halin sadto nagpangita si Judas sing kahigayunan sa pagtugyan kay Jesus. Sa nahauna nga adlaw sang Piesta sang Tinapay nga wala sing Lebadora, ang mga gintuton-an nagpalapit kay Jesus kag nagpamangkot sa iya, “Diin bala ang luyag mo nga ihanda namon para sa imo ang panihapon sang Pascua?” Nagsiling si Jesus sa ila, “Kadto kamo sa isa ka tawo sa siyudad, kag singgani sia, ‘Ang Manunodlo nagsiling, Ang akon tion nag-abot na. Ako kag ang akon mga gintuton-an magasaulog sang Pascua sa imo balay.’ ” Ang mga gintuton-an naghimo suno sa ginsiling ni Jesus kag ila ginhanda ang panihapon sang Pascua. Sang gab-i na, si Jesus kag ang iya dose ka gintuton-an nagpanihapon. Sang nagakaon sila, si Jesus nagsiling, “Ginasiling ko sa inyo nga ang isa sa inyo magaluib sa akon.” Natublag gid ang mga gintuton-an kag nagbulosbulos sila pamangkot sa iya, “Ako bala, Ginoo?” Nagsabat si Jesus, “Ang nagatusmog sang iya tinapay sa yahong dungan sa akon amo ang magaluib sa akon. Ang Anak sang Tawo mapatay suno sa ginsiling sang Kasulatan, pero kailo man yadtong tawo nga magatugyan sang Anak sang Tawo! Maayo pa sa iya nga sia wala matawo!” Si Judas nga traidor nagsiling, “Ako bala ang imo ginatumod, Manunodlo?” Si Jesus nagsabat, “Ginasiling mo.” 

No comments:

Post a Comment

"Pamatii ang Pulong sang Dios kag Tumana ini"

Liturhiya sang Pulong (Sabado, Oktubre 13, 2018) Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga: Taga-Galacia 3:22-29 ...