Monday 27 August 2018

“Pero suno sa Inyo Sin-o gid bala si Jesus?”

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Setyembre 16, 2018)

1. Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Propeta Isaias 50:4-9
Ang Ginoo nagtudlo sa akon kon ano ang akon ihambal, agod mapabakod ko ang ginakapoy. Sa tagsa ka aga ginahatagan niya ako sing handom sa pagpamati sang iya igatudlo sa akon. Ang Ginoo naghatag sa akon sing paghangop, kag wala magsupak ukon magpalayo sa iya. Ginataya ko ang akon likod sa ila nga nagahanot sa akon. Ginpabay-an ko lang sila sang pagpakahuya nila sa akon, sang pagbutong  nila sang akon bungot kag pagdupla sang akon guya. Pero ang ila mga pagpakahuya indi makahalit sa akon, kay ang Ginoo nga Dios nagabulig sa akon. Ginpalig-on ko ang akon kaugalingon agod mabatas ko sila, nahibaluan ko nga indi ako mahuy-an, kay ang Dios malapit sa akon, kag pamatud-an niya nga wala ako sing sala. May yara bala nga mangahas sa pagpasaka sang mga panumbongon batok sa akon? Kitaon ta ini sa hukmanan! Ipasaka sa korte ang iya panumbongon! Ang Ginoo gid amo ang nagaapin sa akon—sin-o bala ang makapamatuod nga nakasala ako? Ang tanan nga nagasumbong sa akon madula; mawala sila kaangay sang panapton nga ginkaon sang anay!

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 116:1-2, 3-4, 5-6, 8-9
Ginahigugma ko ang Ginoo, kay ginapamatian niya ako; ginpamatian niya ang akon mga pangamuyo. Nagapamati sia sa akon sa tagsa ka tion nga magpanawag ako sa iya. Nagsambod sa akon sing hugot ang lubid sang kamatayon, ang kakugmat sang lulobngan naglikop sa akon, napun-an ako sang kahadlok kag kalangkag. Dayon nagpanawag ako sa Ginoo, "O Ginoo, nagapakiluoy ako sa imo, luwasa ako!" Ang Ginoo maluloy-on kag maayo, ang aton Dios mainawaon. Ang Ginoo nagaapin sang mga maluya, sang yara ako sa katalagman, ginluwas niya ako. Ang Ginoo nagluwas sa akon sa kamatayon; ginpauntat niya ang akon mga luha kag wala niya ako pag-ipalutos. Gani nagalakat ako sa atubangan sang Ginoo sa kalibutan sang mga buhi.

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni:
Santiago nga Apostol 2:14-18
Mga utod ko! Ano bala ang makuha sang tawo sa iya pagsiling, “May pagtuo ako,” kon ang iya mga binuhatan wala nagapamatuod sini? Makaluwas bala sa iya ina nga pagtuo? Abi may mga utod nga lalaki ukon babayi nga nagakinahanglan sing bayu kag ginakulang sa ila pagkaon, ano bala ang pulos kon magsiling ka lang sa ila, “Kabay pa nga mag-ayo ang imo kahimtangan! Magpainit-init ka kag magkaon sing madamo,” kag wala mo man sila ginahatagi sang ila mga kinahanglanon? Amo man ini sa pagtuo: kon wala ini ginaupdi sing maayo nga mga buhat, ini nga pagtuo patay. Pero ayhan may magasiling, “Ikaw may pagtuo kag ako may mga binuhatan.” Sabton ko sia, “Ipakita sa akon kon paano nga makatuo ka nga wala sing mga binuhatan kag ipakita ko sa imo ang akon pagtuo paagi sa akon mga binuhatan.” 

Aleluya:
Galacia 6:14
Ang akon lamang mapabugal amo ang krus sang aton Ginoong Jesu-Cristo, kay paagi sa iya krus ang kalibutan patay para sa akon kag ako patay man para sa kalibutan. 

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 8:27-35
Dayon si Jesus kag ang iya mga gintuton-an nagkadto sa mga baryo sang Cesarea Filipo. Sa dalanon nagpamangkot sia sa ila, “Sugiri ninyo ako, sin-o bala ako suno sa mga tawo?” Nagsabat sila, “Suno sa iban ikaw si Juan Bautista, ang iban nagasiling ikaw si Elias, pero ang iban pa gid iya nagasiling nga ikaw isa sang mga propeta.” Si Jesus nagpamangkot sa ila, “Pero suno sa inyo, sin-o gid bala ako?” Si Pedro nagsabat, “Ikaw amo ang Cristo.” Dayon si Jesus nagmando sa ila, “Indi ninyo pag-isugid bisan kay sin-o, kon sin-o ako.” Dayon si Jesus nagsugod sa pagpanudlo sa iya mga gintuton-an, “Ang Anak sang Tawo magaagi sang madamo nga mga pag-antos, kag pagasikwayon sia sang mga katigulangan sang mga Judio, sang pangulo nga mga pari, kag sang mga manunodlo sang Kasugoan. Pagapatyon sia kag sa tapos sang tatlo ka adlaw pagabanhawon sia.” Ginpaathag gid niya ini sa ila. Gani gindala sia ni Pedro sa unhan kag ginsaway. Pero nagliso si Jesus, nagtulok sa iya mga gintuton-an, kag ginsaway si Pedro, “Magpalayo ka sa akon, Satanas, ang imo panghunahona iya sang tawo kag indi iya sang Dios!” Dayon gintawag ni Jesus ang mga tawo kag ang iya mga gintuton-an sa pagpalapit. Nagsiling sia sa ila, “Kon sin-o ang luyag mag-upod sa akon, kinahanglan nga kalimtan niya ang iya kaugalingon, magpas-an sang iya krus kag magsunod sa akon.
" . . . kalimtan niya ang iya kaugalingon, magpas-an sang iya krus kag magsunod sa akon." (8:34)
Kay ang tawo nga buot magluwas sang iya kaugalingon nga kabuhi madula niya ini, pero ang tawo nga nagahalad sang iya kabuhi tungod sa akon kag sa Maayong Balita maluwas niya ini. 

No comments:

Post a Comment

"Pamatii ang Pulong sang Dios kag Tumana ini"

Liturhiya sang Pulong (Sabado, Oktubre 13, 2018) Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga: Taga-Galacia 3:22-29 ...